maandag 9 januari 2017

Snelle kaas pasta

Weet je geen raad met al die stukjes stukje kaas die nog in je koelkast heb liggen van het feestje gisteravond? Nou ik ik wel. Heb je genoeg pasta voor 1 persoon en wat melk? Dan kom je een heel eind.

Kook de pasta zoals op de verpakking vermeld staan. In een ander pannetje doe je de stukjes kaas die je in kleinere stukjes hebt gesneden. Ik had een beetje blauwe kaas en brie waarvan ik de randjes afgehaald had en wat boere belege kaas. Bij de kaas doe je een scheutje melk, niet teveel want het moet een goede saus worden. Goed laten koken en de kaas laten smelten. Ook goed blijven roeren anders gaat de kaas aan de bodem plakken. Is het een goede saus dan kan het vuur laag. Is de saus toch wat te dik kan je nog wat melk toevoege . Ondertussen is de pasta vast klaar en die kan je afgieten en bij de kaassaus doen. Ondertussen had ik nog een stukje parmezaansekaas gevonden en deze heb ik er geraspt nog bij gedaan. Dit alles heeft de kooktijd van de pasta geduurt, ongveer 10 minuten en dan genieten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen